torsdag 19 maj 2011

Reiki på distans

Jag har varit på praktiska övningar för min undersköterskeutbildning hela dagen i Boden så jag hade inte ork att ta mig ned till Öjebyn för att ge Reiki i kväll. Så det blir att ta till distanshealing. Vi hade avtalat 22.30 men jag försov mig och vaknade 22.50 och då var jag lagom trött, men satte mig och skickade men var inte uppmärksam nog för att känna något. Du kan även be att Reikin sänds t ex 2 timmar framåt, och tacka för det och lägga sig och sova. Glöm inte att tacka. För visst är det något att vara tacksam över att kunna hjälpa andra och sig själv.

Distanshealing är lika effektiv, jag använder mig av mastersymbolen och distanssymbolen, kraftsymbolen och den mentala/känslosymbolen. Då jag har gjort dom så ber jag som vanligt att mina reikiänglar är med och i det här fallet eftersom det är sen kväll att de ställer sig runt sängen till min klient. Min reikiguide och hennes reikiguide ombeds att komma. Sen efter det kan man göra på olika sätt, jag föreställer mig att jag har hela klienten i mina kupade händer. Glöm inte att tacka efter att du är klar.

 Reiki fungerar som en radio ungefär, du är en kanal som energin går igenom, energin kommer från en källa, om du vill kalla den Gud eller universum eller något annat. Reiki är religiöst obundet, det finns inga måsten och styrning. En missuppfattning är att när du ger kontakthealing måste du följa ett visst mönster, visst det är bra att ha, du täcker hela kroppen, men du ska definitivt följa din intuition, känner du för att lägga händerna någon annanstans, då gör du det, då har du fått vägledning och det behövs energi där. Men Reikienergin går dit den behövs i kroppen. Det är inte du som "ger" Reikin utan det är klienten som drar den till sig. Och man får träna sig på att känna hur det känns i händerna, känner du att det är en obalans, att det känns olika i båda händerna, vänta tills du har samma känsla i händerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade