tisdag 24 maj 2011

Bekvämt med distanshealing

Reikihealade i bilen på väg hem från jobbet, jag slutade 21 så det vart lite tidigare än vanligt. Använder symbolerna, talar om vem jag vill förmedla Reiki till och var personen befinner sig. Glöm inte att tacka då du är klar. Det är inget tvång att du måste ha en helt lugn plats för att göra det, du kanhända uppfatta saker lättare då, men det fungerar bra att göra det i andra situationer också.

Detsamma med kontakthealing, du behöver inte tända ljus/rökelser och ha det helt avskilt. Ungarna har jag Reikat framför Tv´n, gubben också, man får ta dom där dom finns. Det funkar lika bra ändå, dom har inte velat lägga sig på bänken men velat ha Reiki, Ok då gör vi så här. Lås inte fast dig i att saker "måste" vara si eller så. Därför brukar jag rekomendera mina elever att gå Reiki 2an hos någon annan, vi jobbar alla olika, då blir det inte att man tror fullt och fast på en ReikiMaster utan ser att vi är olika, då kan du sen själv tänka hur du vill ha det då du jobbar, och inte låsa dig vid att det "ska" vara på ett visst sätt.

Det finns de som vill att du först går ettan hos dom när du kommer och vill gå tvåan. Därför att "jag vet inte vad du fått lära dig". GÅ DÄRIFRÅN. Pengarna styr där. Alla ReikiMasters lär ut exakt samma Reiki, historien, symbolerna, tillvägagångsättet. Usui shiki ryoho, den Reikin är samma vem du än går hos, men man ska komma ihåg att en Master heller inte är ett helgon, utan en vanlig människa med fel och brister. Även om man försöker leva efter Reikins 5 principer. Har du gått steg ett behöver du aldrig göra om det, detsamma om du även gått steg två och vill gå steg tre. Det du gått ska du aldrig betala för att göra om. Däremot tar jag en slant, 50 kr/dag om du vill vara med och repetera, då får du ha gått ettan var du vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade