tisdag 10 maj 2011

Reiki och reumatism

Jag har fått förmånen att behandla en klient med Reikihealing för hennes besvärliga reumatism.

Jag har lagt upp behandlingen som så att jag ger henne Reiki 4 dagar i rad, sen gör vi uppehåll i 4 dagar därför att när man börjar ge Reiki startar en utrensningsprocess och du kan bli sämre, men det är inte alltid så, ibland bara "stryker" Reikin bort problemen.

Sen fortsätter vi i 6 dagar, då har man fått totalt 10 behandlingar och då gör vi en utvärdering om vad som har hänt. Sen fortsätter vi så länge det behövs. Är det så att det kommer att krävas långvarig behandling är det en fördel om jag skulle få initiera någon/några i familjen som kan ta över behandlingen.

Generellt kan man säga att akuta problem går fort att behandla, ibland ögonblicklig bot, medans långvariga problem kan ta längre tid att komma till rätta med.

Första behandlingen igår gav att klienten kunde få upp höger arm för att ta på glasögonen, vilket inte varit möjligt tidigare.

Då jag inleder en behandling börjar jag med att tala om det för andevärlden och min Reikiguide redan tidigare på dagen, jag sätter kraftsymbolen i behandlingsrummet och jag mediterar en kort stund innan klienten kommer. När jag har klienten på bänken kallar jag på mina Reikiänglar, de kommer och ställer sig runt bänken, det är lite olika hur de ställer sig och hur många de är, de har olika färger på kläderna då de kommer så det får jag tolka från gång till gång. Jag ber att få vara " en i gänget " att då jag tar en annan position så ska de täcka upp, så att vi behandlar hela kroppen hela tiden. Vissa änglar arbetar mer specifikt.

Dödsängeln kommer ensam nerför en trapp då hon kommer. Då tiden är inne att du ska gå vidare kan du också behöva Reiki för att lugna och göra det bästa av den tid som är kvar. Då hon kommer är tiden mycket mycket knapp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade