fredag 28 oktober 2016

Höst

Minusgrader och ett litet gullefjunsnö kom och vände om. Men nu känns det som att det kan bli mer allvarligt om det kommer.



I morgon blir det att åka till stugan och riva det sista. Då är det klart till våren att sätta upp den nya lillstugan. Finns gott om tid att planera hur den ska se ut i vinter. Den blev byggd samma år jag föddes och nu då jag fyller 63 tackar vi stugan för vad den varit. Den har gjort sitt, helt upprutten nertill och runt rökröret där det dessutom någon gång i tiden höll på att börja brinna, har brunnit lite men självslocknat.

 
Suttit  med planering av vad jag ska ägna min tid åt nu då jag gått i pension. Det blir att jag kommer att erbjuda trumresor, Reikiträffar, massagekurser. I vinter kommer jag att hålla till i Öjebyn men då lillstugan står klar kommer jag att ordna saker där uppe också.
 
 
Drar ett kort för i morgon, Bägare 4. Sitter och ser då resten av stugan brinner upp. Tycker faktiskt det är synd om den, men väldigt nödvändigt. Skogens djur kommer för att se vad som står på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade